Przejdź do treści
Logo Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Bielsku Podlaskim

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna

w Bielsku Podlaskim

Informacja o Przetwarzaniu Danych Osobowych (RODO)

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej „RODO”, informujemy, że:

1. Administrator Danych Osobowych

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Bielsku Podlaskim z siedzibą w ul. Mickiewicza 45, 17-100 Bielsk Podlaski, NIP: 5432109876, REGON: 123456789 (dalej jako „Administrator” lub „Poradnia”).

2. Inspektor Ochrony Danych

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (IOD), z którym można skontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych, poprzez adres e-mail: [email protected] lub pisemnie na adres siedziby Administratora (ul. Mickiewicza 45, 17-100 Bielsk Podlaski).

3. Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach i na następujących podstawach prawnych:

  • Realizacja zadań statutowych Poradni, w tym udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, diagnostycznej, terapeutycznej, doradczej i profilaktycznej dzieciom, młodzieży, rodzicom i nauczycielom – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz e RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze oraz do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi), w związku z przepisami ustawy Prawo oświatowe oraz aktami wykonawczymi.
  • Prowadzenie dokumentacji związanej z działalnością Poradni – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
  • Kontaktowanie się z Panią/Panem w sprawach związanych ze świadczeniem usług przez Poradnię – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b lub f RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy lub prawnie uzasadnionego interesu Administratora).
  • Obsługa zapytań kierowanych za pośrednictwem formularzy kontaktowych lub innych kanałów komunikacji – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a lub f RODO (zgoda lub prawnie uzasadniony interes Administratora).
  • Cele archiwalne (dowodowe) będące realizacją naszego prawnie uzasadnionego interesu zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
  • Dochodzenie lub obrona przed roszczeniami – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
  • W przypadku wyrażenia zgody, dane będą przetwarzane również w celach marketingowych, informowania o działalności Poradni, organizowanych wydarzeniach itp. – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO.

4. Odbiorcy danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane następującym kategoriom podmiotów:

  • Organom prowadzącym Poradnię.
  • Podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa (np. sądy, organy ścigania).
  • Podmiotom przetwarzającym dane w imieniu Administratora (np. dostawcy usług IT, firmy świadczące usługi archiwizacji i niszczenia dokumentacji), na podstawie zawartych umów powierzenia przetwarzania danych.

5. Okres przechowywania danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów, dla których zostały zebrane, a następnie przez okres wynikający z przepisów prawa dotyczących archiwizacji (kategoria archiwalna wynikająca z jednolitego rzeczowego wykazu akt) lub do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń.

6. Prawa osób, których dane dotyczą

W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, przysługują Pani/Panu następujące prawa:

  • Prawo dostępu do treści swoich danych (art. 15 RODO).
  • Prawo do sprostowania danych (art. 16 RODO).
  • Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) (art. 17 RODO) – o ile nie zachodzą wyjątki wskazane w art. 17 ust. 3 RODO.
  • Prawo do ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO).
  • Prawo do przenoszenia danych (art. 20 RODO) – dotyczy danych przetwarzanych w sposób zautomatyzowany na podstawie zgody lub umowy.
  • Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 RODO) – w przypadku, gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e lub f RODO.
  • Prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem – jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).

W celu realizacji powyższych praw należy skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych lub bezpośrednio z Administratorem.

7. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego

Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.

8. Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym w zakresie realizacji zadań statutowych Poradni. W pozostałym zakresie podanie danych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie może uniemożliwić realizację określonych celów (np. odpowiedzi na zapytanie).

9. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji

Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.

10. Zmiany w informacji RODO

Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszej informacji. Aktualna wersja informacji jest zawsze dostępna na stronie internetowej Poradni oraz w siedzibie Administratora.